זאת אני

הי, נעים להכיר אני נועה קציר- מלווה ומדריכה הורים לילדים עם רגישויות בויסות החושי וקושי במעברים לשיפור היחסים והאוירה בבית. 

בהכשרתי אני מלוות הורים מוסמכת בגישת התקשורת המקרבת, מטפלת מוסמכת בשיטת אלבאום ובעלת ניסיון רב ועשיר (כ-20 שנה) בעבודה עם הגיל הרך (לידה- 8 שנים) והדרכת צוותים.

במפגשי הליווי אני מלמדת-
מלמדת איך לדבר את מה שחשוב ויקר לנו

מלמדת איך למצוא את מה שחשוב לכם בקשר עם הילדים שלכם עכשיו ולעתיד (אתם תהיו אלה שתלמדו את הילדים שלכם למצוא מה חשוב להם) 

מלמדת איך ליצור מרחבי גדילה והתפתחות פנימיים משותפים ונפרדים לכם ולהם

מלמדת איזה תרגילים ופעילויות אפשר לעשות עם הילדים כדי למתן את התגובות וההתנהגויות שנובעות מהרגישויות בויסות החושי

ובמקביל מלווה ברגעים, חוויות, רגשות וכל קושי שעולה בעקבות סיטואציות ומצבים שאתם חווים כהורים לילדים עם רגישויות בויסות החושי וקושי במעברים.
וגם איך להתנהל ולהקל על ההתמודדות ביום- יום ואיך לתת לילדים והילדות ולכם עצמכם מקום והסכמה להיות מי שהם והן, מי שאתם ואתן כדי שתוכלו ליצור בכם ואיתם את מרחבי הלב המשפחתיים שלכם.

לאורך שנים למדתי ולימדתי את עצמי את כל מה שאני מלמדת.
וככל שלמדתי הבנתי שהחיבור והביטוי האישיים שלנו (כל אדם בכל גיל) מוּנָעִים משתי מערכות שמתקיימות בתוכנו 24/7 בלי שממש נוכל לעצור אותן, לנוח מהן, להאיץ בהן או לקבוע להן משהו- האחת זאת המערכת של הויסות החושי (יושבת במערכת העצבים) והשניה זאת מערכת של רצונות, דברים שחשובים ויקרים לנו (נקראת צרכים- בתקשורת מקרבת) שמתעוררים בנו גם בלי שנזמין אותם כמו שייכות, ביטחון, סדר, אמון, שינה, תזונה, הערכה ועוד ועוד.

אז בתור אחת שאוהבת לעשות חיבורי נתונים- ככה להנאתי 😉

למדתי את שתי המערכות האלה היטב וחיברתי והבנתי שלפעמים מתעוררים בנו רצונות רגשיים עמוקים שעולים בעקבות תחושות פיזיות שנובעות ממערכת הויסות החושי ושההתנהגות שאנחנו רואים מעל פני השטח קשורה לצרכים הרגשיים שלנו וגם קשורה לרגישויות בויסות החושי שלנו, וכחלק מזה גם קושי במעברים, והן משפיעות אחת על השניה ועל היחסים עם הסביבה הקרובה.

גיליתי שככל שאדם מכיר ומתחבר לעצמו יותר ויותר ויוצר בתוכו מרחב פנימי שמתאים לו ונעים לו, כך יצליח לאפשר גם לילדיו הזדמנויות להתנסויות במגוון תכנים ואופנים שיאפשרו להם לפתח בעצמם ולעצמם מרחבים מותאמים להם ובכך ליצור אוירה ויחסים של הקשבה, קירבה ושיתוף פעולה. 

אני מאמינה ביצירת מרחבים שנותנים לילד, ולכל אדם בכל גיל, אפשרויות והזדמנויות להכרות עם עצמו.ה, לחיבור ולביטוי האותנטי שלו.ה.  

עשיתי את זה עם ילדים רבים כגננת וגם כאמא עם השניים שהבאתי לעולם.

זוכרת שבאחד הימים לקראת יציאתי מהבית ללימודי תקשורת מקרבת הבן שלי (שהיה אז בן 11) שאל אותי לאן אני הולכת ועניתי לו בפשטות וכנות- אני הולכת ללמוד לדבר. זה יכול להישמע די מוזר, מי לא יודע לדבר?? אבל השינוי שזה עשה, ועדיין, בָּיחס, בָּיחסים ובאוירה בבית ובמשפחה שלנו הוא פרייסלס.

זה הדבר אליו אני מזמינה הורים שרוצים לשפר את היחסים והאוירה בבית.

נועה קציר - ליווי והדרכת הורים