תוכנית ליווי והדרכת צוותים חינוכיים ליצירת שפה לא אלימה בבתי הספר היסודיים
תוכנית ליצירת אקלים רגשי-חברתי-חינוכי, מותאם למאה ה-21, המעניק מענה לצוותי החינוך ולתלמידים כאחד. התוכנית מספקת תמיכה מקצועית, מפחיתה עומס ושחיקה ומעודדת למידה חדשה ומותאמת למציאות הנוכחית.
יעדי התוכנית
- פיתוח שפה רגשית-חברתית- יצירת שפה מעצימה לצוות החינוכי המשפיעה על התלמידות והתלמידים והוריהם.
- הקניית מיומנויות פרו חברתיות ובהן חמלה, תקשורת אפקטיבית, גמישות מחשבתית ורגשית, חשיבה יצירתית.
- תכנון מרחבי למידה מותאמים יצירת סביבה לימודית וחברתית המעודדת ביטוי עצמי, שיח, הקשבה ומפגש בין תלמידים תוך יישום ערכים וצרכים משרתי חברה כמו התייחסות, שייכות וקבלה.
- מענה רגשי ואמפתי- זיהוי והתמודדות עם רגישויות בוויסות החושי וקושי במעברים, תוך מתן כלים יישומיים לצוות.
תוכנית משולבת – עוברת לצוות מחנכות.ים ולצוות ההנהלה- זאת בכדי ליצור שפה בית ספרית משותפת.
תכני התוכנית
מתן כלים לחיזוק הקשר עם ההורים והתלמידים באמצעות כלים מעולם התקשורת המקרבת.
זיהוי התנהגויות הנובעות מרגישויות בוויסות החושי וקושי במעברים ומתן פתרונות מעשיים.
למידה קבוצתית של כלים מעשיים לשיפור הדינמיקה בכיתה ובבית הספר
חיבור התאוריה לנעשה בכיתה ובבית הספר
יצירת שפה אחידה בין ההנהלה לצוותים.
עם מה תצאו מהתוכנית:
- צמצום מקרי האלימות בבית- הספר
- צוות פנוי יותר ללימוד
- שיפור הקשר של צוות המחנכות.ים עם ההורים והתלמידים.
- כלים התואמים את תקופתנו ליצירת יחסים מבוססי הקשבה והבנה עם התלמידים.
- הבנה מעמיקה של התנהגויות ותגובות כתוצאה מרגישויות בוויסות החושי וקושי במעברים
- דרכים למציאת פתרונות אמפתיים להתנהגויות ותגובות כתוצאה מרגישויות בויסות החושי וקושי במעברים.
היקף התוכנית:
- משך: תוכנית שנתית 15 מפגשים לצוות המחנכות.ים + 6 מפגשים לצוות ההנהלה.
- אורך כל מפגש: שעה וחצי
הליווי כולל
- קבוצת ווטסאפ עם הצוות המלווה למענה שוטף לדילמות ושאלות
- שיחת יעוץ טלפונית לכל מחנכת המשתתפת בתוכנית, פעם בחודש בתאום מראש לאורך התוכנית